Miskolc polgármestere egy országos lapnak adott interjút, amelyben arról beszélt, hogy a Nyíregyháza – Miskolc – Debrecen hármas körül formálódó új övezet lehet a megoldás a megyeszékhely gyengén teljesítő gazdaságának felvirágoztatására. A beszélgetésbe azonban egy olyan jelentős baki is becsúszott a politikus részéről, amely hűen ábrázolja, hogy az Acélváros jelenlegi vezetésének bőven akadnak hiányosságai a hiteles információkat illetően.
Tóth-Szántai József a Világgazdaságnak nyilatkozott arról, hogy Debrecenhez és Nyíregyházához hasonlóan Miskolc is jelentős méretű ipari beruházások helyszínévé válhat a közeljövőben, beteljesítve ezzel a Lázár János által „aranyháromszögként” emlegetett triumvirátusban a neki rendelt sorsot. Interjújában külön kiemelte, hogy a város egy körülbelül 80 hektáros „Imparkos” területtel rendelkezik, ami nagyban hozzásegíti majd Miskolcot ahhoz, hogy mindezt megvalósítsa. A tények azonban nem csak, hogy a polgármester ellen beszélnek, de ráadásul nagymértékű hozzá nem értésről is árulkodnak a jelenlegi városvezetést illetően.
„Van még egy 80 hektáros “Imparkos” területünk, amelyet a HIPA segítségével szeretnénk megtölteni, a város körül pedig több száz hektárnyi ipari terület áll rendelkezésre, amit befektetési célra használhatunk” – állítja a polgármester a Világgazdaságnak adott interjújában.
A valóságban azonban Tóth-Szántai József nagyot téved, ugyanis az általa a városnak tulajdonított 80 hektáros „Imparkos” terület bár tényleg létezik INPARK-nak hívják, és az állami kézben lévő NIPÜF (Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő Zrt.) tulajdona.
“Az országos sajtóban is megjelenő egyértelmű tévedés egyrészt jól szemlélteti, hogy a városvezetésből hiányzik néhány valid szakember, másrészt az ilyen szarvashibákkal azt is kockára teszi a polgármester, hogy Miskolc olyan tárgyalóasztaloknál kapjon helyet, ahol pedig égető szüksége volna erre” – kommentálta a hibát egy neve elhallgatását kérő helyi gazdasági szakember.
“Tovább súlyosbítja a helyzetet, hogy hogy a Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc kínálta „aranyháromszög” víziója egyelőre ködös kormányzati ígéretek halmaza, amely nélülözi a konkrét fejlesztési forrásokat és beruházásokat, akárcsak a Palkovics miniszter által öt éve beharangozott Kreatív Régió. A hidrogénvölgy ötlete pedig még laikus szemmel vizsgálva is olyannyira kiforratlan, hogy arra alapozni szintén nem volna célszerű” – tette hozzá informátorunk.
Mi is az az INPARK?
Az INPARK Miskolc ipari park a Miskolc Déli Tudományos és Technológiai Park része, az M30/E79-es autópálya közelében található, így tökéletes logisztikai pozíciót biztosít vállalkozásának. Teljes területe saját weboldala szerint 111,7 hektár, maximális beépíthetősége: 50%. Az eddig értékesített terület 20,54 hektár. Ezidáig olyan cégek jelentek meg a helyszínen, mint a török Adöksan (alkatrész-átcsomagoló), a kínai Xanga (autóipari beszállító) vagy a japán GS Yuasa (hagyományos autóakkumulátor gyártó).
Az ipari parkhoz kapcsolódott nemrégiben az a botrányos történet is, amikor a GKN Automotive az előzetesen lefoglalt területen a vízelvezetés hiányosságai miatt nem tudott építkezni, így Felsőzsolcán kellett felhúzniuk a rövidesen 2000 főt foglalkoztató gyárukat. Mindez óriási iaparűzési adó kiesést okozott Miskolcnak. (A hibát információink szerint azóta helyrehozták.)
Fotó: investinmiskolc.hu
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!